Carnea de vita, benefica in mentinerea siluetei

Articol scris marți, 20 octombrie 2015, de catre Delia Onofrei

muschi-de-vita-rucolla-600x400Carnea este principala sursă de proteină din alimentaţia omului, proteinele de origine animală sunt de calitate superioară şi conţin toţi aminoacizii esenţiali, aminoacizi pe care corpul uman nu-i poate sintetiza. Carnea de vită este o sursă indicat de fier. De aceea, este important să avem o alimentaţie diversificată în care să fie inclusă şi carnea.

S-a dovedit că în urma regimurilor vegetariene pot apărea o serie de carenţe de vitamine din complexul B sau de fier. Spre deosebire de fierul din legume pe care corpul nu îl poate absorbi, fierul din carnea de vită se absoarbe foarte bine, susţine Violeta Pribeagu, nutriţionist şi dietetician Natur House (www.natur-house.ro). Tocmai din această cauză persoanelor anemice sau femeilor în perioada menstruaţiei li se recomandă consumul de carne roşie.

Fierul se absoarbe mai bine în prezenţa vitaminei C, astfel asocierea cărnii de vită cu o salată de pătrunjel sau cu varză de Bruxelles poate fi o alegere foarte sănătoasă şi dietetică. Pentru a-şi păstra principiile nutritive se recomandă prepararea la grătar, cuptor sau prin fierbere.

Organism fortificat

De asemenea, carnea de vită are un conţinut bogat în vitamina B care ajută la formarea celulelor roşii, Zn şi Mg – necesare pentru susţinerea tuturor proceselor metabolice din organism şi creşterea imunităţii, acid linoleic conjugat (CLA) – este un acid gras esenţial găsindu-se în cantităţi mult mai mari în carne decât în alte alimente.

CLA are capacitatea de a scădea nivelul colesterolului LDL, împiedică absorbţia grăsimilor şi depunerea acestora sub formă de depozite de grăsime (ţesut adipos), reface masa musculară de aceea este recomandat persoanelor care urmează un program nutriţional pentru scădere în greutate şi persoanelor cu activitate fizică intensă, subliniază nutriţionist Violeta Pribeagu.

Carnea de vită mai conţine şi o cantitate mare de creatină benefică în dezvoltarea masei musculare şi carnitina responsabilă pentru susţinerea metabolismului normal al grăsimilor. Studii recente demonstrează că un consum crescut de carne de vită este esenţial la sportivi pentru dezvoltarea masei musculare.

Carnea de provenienţă bio

Bineînţeles că sursele de carne bio sunt o alegere mai bună deoarece carnea de vită crescută în mod natural conţine o cantitate mai mică de grăsime de 7-10 g/100 g faţă de 14-16 g/100 g la cea hranită cu porumb. Folosirea antibioticelor în scopul prevenţiei sau tratării diferitelor afecţiuni ale animalelor duce la creşterea virulenţei bacteriilor pentru animale, consecinţă fiind şi rezistenţa tulpinilor virusilor la antibiotice.

De asemenea, carnea de vită crescută în mod natural conţine Omega 3 – acizi graşi nesaturaţi (găsiţi şi în carnea de peşte) dar şi vitamina E, un antioxidant important cu beneficii pentru piele sau sistemul vascular, denumită şi vitamina tinereţii şi a fertilităţii.Carnea de vită se numară printre primele surse de proteină (20-22 g proteină/100 g) – datorită rolului lor plastic este benefică în menţinerea calităţii vieţii.

Copiii şi adolescenţii au o nevoie crescută de proteină de calitate superioară pentru dezvoltarea sănătoasă a sistemului nervos, a musculaturii şi oaselor. La bebeluşi carnea de vită se recomandă să fie introdusă în alimentaţie începând cu luna 7-8 de viaţă.
Necesarul de proteine creşte cu 20-30% la femeile însărcinate şi în perioada de alăptare şi cu 30% la persoanele care fac efort fizic intens. Se recomandă un aport de carne de vită echilibrat de 1-2 ori pe săptămână datorită cantităţii de acid uric – consumată în cantităţi mari poate duce la gută, susţine Violeta Pribeagu, nutriţionist şi dietetician Natur House.

 

Acest articol a fost publicat în blog, carnea de vita. Salvează legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>