Carnea de vita in nutritia umana

Articol scris miercuri, 9 decembrie 2015, de catre Delia Onofrei

 

 

IMG_20651

In general, carnea este un aliment fundamental si indispensabil nutritiei umane. Cea de vita slaba contine cea mai mare cantitate de creatina, substanta raspunzatoare pentru cresterea masei musculare, ofera forta si energie (cea mai slaba este pulpa de vita sau de vitel) si e bine sa fie consumata de doua ori pe saptamana. Ratia zilnica a carnii in alimentatia omului se recomanda a fi de 100-200 g.

 

Carnea de vita este clasata pe locul 3 alaturi de cereale si seminte, ca fiind un produs bogat in fier. Este considerata alimentul cu cea mai mare cantitate de substante nutritive. Ajuta sistemul muscular sa devina mai puternic si mai sanatos.
Carnea de vita este bogata in zinc si in acid linoleic conjugat, care are rolul de a inhiba dezvoltarea tumorilor si de a preveni aparitia cancerului. Totodata, cancerul de colon poate fi prevenit de vitamina B12 pe care carnea de vita o contine.
carne de vita

Carnea de vita este foarte delicioasa, oferind numeroase beneficii. Pe langa faptul ca este bogata in proteine, este totodata incarcata de nutrienti esentiali, cuprinzand minerale, vitamine din grupul B care ajuta la producerea celulelor rosii si la metabolismul proteinelor, contribuind la cresterea masei musculare, fara aport de grasime. In culturism, carnea de vita ocupa un loc important la fiecare masa principala a zilei (micul dejun, pranz, cina, chiar si la gustari).

Carnea de vita slaba contine 5 % grasimi. Mai mult, are in componenta acidul linoleic conjugat (CLA). Acesta are un rol important in arderea grasimilor si in impiedecarea depunerii acestora pe abdomen sau coapse.

Spre deosebire de celelalte tipuri de carne rosie (porc, miel), carnea de vita are cel mai slab continut de grasimi saturate si colesterol fiind considerata cea mai nutritiva. Conform medicinii traditionale chineze, prin mireasma dulce si energia neutra, carnea de vita este adesea folosita in tratamentul afectiunilor splinei ori stomacului.

Nici carnea de vita nu contine fibre. Din metabolismul carnii nu rezulta nici un fel de reziduuri solide si, ca urmare, bolul alimentar trebuie completat cu legume proaspete si cereale, altfel exista riscul ca un regim bogat in carne sa fie urmat de constipatie. Consumata in exces, aceasta ingrasa. Cantitatile mari de carne favorizeaza aparitia cancerelor digestive. Riscul de cancer de colon este de trei ori mai ridicat la marii consumatori de carne rosie, deoarece nu contine fibre alimentare, care protejeaza colonul si usureaza digestia.Supa concentrata de vita este recomandata ca aliment zilnic pentru suferinzii de diaree cronica. Ficatul de vita este un fortifiant al functiei hepatice, contribuind si la tratarea glaucomului.

Acest articol a fost publicat în blog, carnea de vita. Salvează legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>