Carnea de vita – avantaje

Articol scris vineri, 9 mai 2014, de catre andrei

carnea-de-vita-18335352

AVANTAJ ● O friptură la grătar, cu puţine calorii
Carnea de vită previne anemia, spun nutriţioniştii. O friptură din carne de vită (120 g) furnizează 16% din necesarul zilnic de fier la femei şi 20% din necesarul de fier al bărbaţilor.

AVANTAJ ● O friptură la grătar, cu puţine calorii
Carnea de vită previne anemia, spun nutriţioniştii. O friptură din carne de vită (120 g) furnizează 16% din necesarul zilnic de fier la femei şi 20% din necesarul de fier al bărbaţilor.

Carnea de vită este una dintre cele mai bune surse de proteine de care au nevoie atât copiii aflaţi în creştere, cât şi adulţii care depun efort fizic. Cu o garnitură din legume, friptura de carne roşie furnizează organismului vitamina D, vitamina B12, crom, cupru, seleniu, zinc, fier. “Mai mult de jumătate din grăsimile din carnea roşie – de vită, viţel, oaie, vânat – o reprezintă grăsimile saturate. De aceea trebuie să alegem carne roşie, dar slabă. Este suficientă o porţie de carne slabă de vită – pregătită la grătar sau la rotisor – pentru a ne asigura necesarul zilnic de proteine. Carnea se remarcă prin conţinutul de fier uşor asimilabil. 100 g de carne de vită conţin 2 mg fier, aceeaşi cantitate de ficat de vită – 8 mg fier”, ne spune prof. dr Gheorghe Mencinicopschi, directorul Institutului de Cercetări Alimentare. Datorită conţinutului de fier, nutriţioniştii recomandă carnea de vită pentru a preveni anemia. În carnea de vită se găseşte, de asemenea, o doză bună de vitamina D, care împiedică apariţia problemelor osoase la copii şi a osteoporozei la adulţi. 100 g de carne de vită slabă asigură aproximativ 20% din necesarul zilnic de vitamina D pentru copii.

GRĂSIMI. Pentru a putea fi numită slabă, carnea de vită nu va depăşi aproximativ 5% grăsimi. Din păcate, la noi se găseşte mai greu carne slabă. “Avantajul cărnii fără grăsimi este aportul caloric scăzut, 100 g de vită slabă furnizează doar 123 de calorii. Şi mai are un avantaj carnea slabă: conţinutul de acid linoleic conjugat (CLA). Acest acid este o grăsime bună, cu rol important în arderea grăsimilor şi în prevenirea obezităţii. Acidul linoleic conjugat împiedică depunerea grăsimilor pe abdomen şi coapse. Carnea de vită foarte slabă este indicată suferinzilor de obezitate, deoarece furnizează acestora proteinele necesare pentru a nu pierde masa musculară când încearcă să slăbească”, precizează prof. dr Gheorghe Mencinicopschi.

Atenţie!

Nutriţioniştii ne sfătuiesc să mâncăm carne roşie de două-trei ori pe săptămînă, dar raţia săptămînală să nu depăşească
500 g. Persoanele care mănîncă foarte multă carne sînt predispuse la gută sau cancer de colon. De asemenea, excesul de carne provoacă hiperaciditate. Ar fi bine să evităm carnea prăjită. Deoarece în timpul prăjirii apar substanţe cancerigene, care suprasolicită pancreasul.

Aport

Calorii 123
Proteine 20 g
Grăsimi 5 g
Grăsimi saturate 1,9 g
Grăsimi mononesaturate 2,1 g
Grăsimi polinesaturate 0,2 g
Fier 2 mg
Zinc 4 mg
* Conţinutul este dat la 100 g de carne de vită

Acest articol a fost publicat în blog, carnea de vita, industria carnii. Salvează legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>